Publiek van de toekomst
DEN ontwikkelde 4 scenario’s die je handvatten geven om een strategisch gesprek te voeren over de toekomst van jouw organisatie. We gaan aan de slag met toekomstverkenning waarmee je daarna jouw digitale strategie kan opmaken. Leer samen met jouw team wie jullie toekomstige publiek is en hoe jullie ermee kunnen omgaan.
Tijdens deze workshop ga je samen met je collega's aan de slag. Zo krijgen jullie inzicht in elkaars ideeën over de toekomst, duiden en delen jullie de signalen die relevant zijn voor jullie organisatie en ontwikkel je een gezamenlijke visie.
Onderwerpen in de incompany toekomstverkenning
1. Toekomstverkennen
Aan de hand van het DEN Focusmodel leer je waar jij nu staat binnen de digitale transformatie. Hiermee bekijken we welke stap je verder kan zetten met je team en je hierop kunt focussen.
2. Trends en ontwikkelingen
Welke trends en ontwikkelingen zijn relevant voor jouw organisatie om het gesprek over de toekomst te kunnen voeren? We bespreken de gevolgen van deze trends en ontwikkelingen en hoe de organisatie kan inspringen op deze veranderingen.
3. Wie is jouw publiek?
Hoe ziet het cultuurpubliek van de toekomst er in 2040 uit? Je leert het aan de hand van scenario's over de cultuursector. Want organisaties die kunnen anticiperen op de toekomst houden zich beter staande in een veranderende wereld. Zo ben je samen met je team een stapje vooruit.
4. Scenario's voor jouw organisatie
Wat betekent dit voor de strategie van de organisatie? Wat kunnen we morgen gaan doen om klaar te zijn voor de toekomst?
Je kunt voor dit programma een PPO-vergoeding aanvragen, en tot 80% vergoed krijgen! Dit ondersteuningstraject loopt tot en met 30 juni 2025. Meer weten? Lees hier meer over de regeling Werktuig PPO.
Oud-deelnemers over deze cursus:
"Zelfs in een scenario wat me eerst dystopisch leek, kwamen we gaandeweg het gesprek op kansen en oplossingen. Als je de angst voor de toekomst loslaat, zie je een mooie route." - Marjan Ruiter, directeur van het Zeeuws Museum
"Ik wil jullie nog een keer opnieuw danken voor de waardevolle sessie die we met jullie beleefd hebben. Het is al weer even geleden, maar toch. Een aantal documenten hangt op mijn prikbord en we blijven er intern over in gesprek." Ronald Wintjens, directeur Nederlandse Dansdagen
Resultaat
Na afloop van deze incompany workshop heb je:
- Inzicht in hoe jullie publiek cultuur beleeft;
- Ideeën over de kansen van online/hybride programmering voor jullie organisatie;
- Een gedeelde visie op de toekomst;
- Handvatten om jullie organisatie hierop voor te bereiden.
Deel deze training
Trainers
Verbinden, vernieuwen en verrassen – dat is wat Dave drijft. Zijn passie voor innovatie komt voort uit de overtuiging dat diversiteit in perspectieven leidt tot de meest creatieve en effectieve oplossingen. Dave heeft een scherp oog voor het potentieel van mensen en weet hoe hij hen kan uitdagen om buiten de gebaande paden te denken.