Publiek van de toekomst
Het huidige cultuurpubliek vergrijst, nieuw publiek is nodig om de sector draaiende te houden. Maar wie is dit nieuwe publiek? En hoe betrek je hen bij je aanbod? Verken de toekomst en ontwikkel je visie. Bekijk de video en scroll verder om te ontdekken hoe jij hen bereikt.
Handleiding: bereik het publiek van de toekomst
Natuurlijk is niet alles te voorspellen, maar de toekomst is geworteld in de wereld van vandaag. Technologie zal blijven ontwikkelen, de wereld wordt steeds digitaler en huidige jongeren vormen het cultuurpubliek van morgen. Hoe ga jij ze bereiken? Verdiep je in 4 mogelijke scenario's en bedenk hoe jouw organisatie kan inspelen op de toekomst.
Dit is het publiek van de toekomst
Leer het publiek van de toekomst kennen. Van hun belevingswereld tot de veranderingen in gedrag ten opzicht van het huidige publiek. Lees hier hoe je nu al inspeelt op trends en ontwikkelingen zodat je voorbereid bent op de toekomst.
Een toekomstbestendige strategie
Een sessie toekomstverkennen is volgens DEN hét middel om je voor te bereiden op het publiek van de toekomst. Lees hier hoe je dat aanpakt en hoe je dit onderdeel maakt van je digitale strategie.
Inspirerende voorbeelden uit de praktijk
Jouw publiek op de juiste manier bereiken, dat is het doel! Hoe doen anderen dat? Hier vind je praktijkvoorbeelden van culturele organisaties die digitaal inzetten om meer en nieuw publiek te betrekken.
Workshop Publiek van de toekomst
Grip krijgen op het publiek van morgen? Volg een workshop Publiek van de toekomst in de DEN Academie. Je duikt samen met je collega's in vier toekomstscenario's: Hoe ziet de wereld eruit? En wat betekent dit voor jouw organisatie? Door te reflecteren op mogelijke ontwikkelingen ontdek je waar de kansen en uitdagingen liggen voor jouw organisatie.