Leiderschapsprogramma digitale strategie & innovatie

Hoe bereik en betrek je digitale klanten bij de missie van jouw organisatie? In dit programma leer je hoe je de digitale mogelijkheden voor jouw organisatie kan benutten. Creëer draagvlak onder je medewerkers en start met innovatief werken.

“Het goede aan de opzet van het leiderschapsprogramma, is het creëren van bewustzijn hoe belangrijk het is om als organisatie een visie op digitalisering te ontwikkelen.” - Paul Broekhoff, zakelijk directeur/managing director bij Kunstmuseum Den Haag

Het programma

Dag 1
Jouw digitale visie en strategie

Met behulp van het DEN Focusmodel leer je te bepalen waar je staat binnen de digitale transformatie. Er wordt gekeken waar jij met je organisatie naar toe wil, hoe je een innovatieklimaat kan creëren en wie jouw digitale klant is.

Dag 2
Kansen in de digitale samenleving benutten

Met de digitale maturiteitstest bepaal je waar jouw organisatie staat binnen het digitale domein. Je ontdekt de impact van digitalisering op de waardepropositie van het businessmodel van jouw organisatie en we laten je het belang van een organisatienetwerk zien.

Dag 3
Leiderschap in digitale transformatie

De derde dag staat in het teken van het vergroten van de wendbaarheid van jouw organisatie. Je leert over impact maken én meten. Hier ontwikkel jij je tot een digitale leider.

Dag 4
De digitale strategie in de praktijk

Tijdens het laatste middagprogramma gaan we aan de slag met een stappenplan om je digitale strategie in de praktijk te brengen. We sluiten het programma af met intervisie.

"Deze training heeft mij geholpen in te zien dat ik een heel faciliterende rol moet innemen als digitaal leider. Digitale transformatie werkt pas als iedereen in de organisatie dit gaat dragen. Ik wil daarin als verbinder optreden."

Marijke Oosterbroek, interim manager digitale transformatie bij het Amsterdam Museum

Resultaat

Na afloop van dit leiderschapsprogramma heb je:

  • Inzicht in jouw rol als verbinder: je bent op de hoogte van de digitale ontwikkelingen en weet hoe je dit kan omzetten in kansen voor jouw organisatie
  • Handvatten voor het neerzetten van een wendbare en innovatieve organisatie: je gaat aan de slag met nieuwe businessmodellen en je leert directeuren en senior managers kennen die zich bezighouden met vergelijkbare vraagstukken
  • Kennis van de actuele ontwikkelingen en trends: hieruit kun je kansen en risico's bepalen voor jouw organisatie
  • Een start gemaakt met het opzetten van digitale strategie en beleid voor jouw organisatie
  • Een netwerk van sparringpartners rondom digitale strategie en innovatie

Certificaat

Na het volgen van het programma Digitale strategie & innovatie ontvang je een digitaal certificaat.

"Ik heb heel veel gehad aan dit programma. Het helpt me om uit te zoomen en even uit de waan van de dag te stappen zodat ik kan nadenken over strategie"

Lilian Roozeboom, manager bedrijfsvoering en ontwikkeling bij Bibliotheek Deventer

Tip! Deze opleiding komt in aanmerking voor financiering via Werktuig PPO. Lees hier hoe het werkt.

“Het goede aan de opzet van het leiderschapsprogramma, is het creëren van bewustzijn hoe belangrijk het is om als organisatie een visie op digitalisering te ontwikkelen.”

Paul Broekhoff, zakelijk directeur/managing director bij Kunstmuseum Den Haag

Schrijf je in voor dit programma

Het programma Digitale strategie & innovatie voor directeuren en senior managers start twee keer per jaar. Schrijf je hieronder in voor de eerstvolgende workshop of kies voor een later moment via de knop bovenaan deze pagina.

Share this course

Inspiration and knowledge that help you improve your cultural attitude with the power of digital

Every month in your inbox!