Subjects
DEN is dé aanjager van digitale transformatie voor cultuur. Wij signaleren trends, ondersteunen innovatie, ontwikkelen kennis en bieden tools om direct mee aan de slag te gaan. Wij focussen ons hierin op een aantal onderwerpen. Klik ze hieronder aan, lees verder en vergroot je kennis.
Digital transformation
Remaining in step with a changing and increasingly digitally active audience: that’s what digital transformation is all about. But how to pursue this transformation in a cultural organisation? This page describes what digital transformation is, what it can do for you, and how you can successfully make it a part of your strategy. That’s how you can build a resilient and agile organisation that puts the audience firmly at the centre.
In 4 stappen naar een digitale strategie
Digitale transformatie is de sleutel tot succes en een digitale strategie helpt je hierbij. Door strategisch na te denken hoe digitaal verschillende processen binnen je organisatie kunnen versterken, kun je de kansen van digitale transformatie ten volle benutten.
Wil je aan de slag met een Digitale Strategie? Wij helpen je op weg met de stappen die je hierin kunt zetten. Van belang is dat een digitale strategie geen ‘statisch’ document wordt en ergens in een la belandt. Een digitale strategie is succesvol wanneer deze onderdeel is van je organisatie strategie en door iedereen in de organisatie ‘gedragen’ wordt. We nemen je mee in de stappen die je kunt doorlopen om een praktische strategie te maken voor jouw digitale transformatie proces!
Audience of the future
Today’s cultural audiences are ageing, and new audiences are needed to keep the sector running. But who are the new audiences? And how do you get them involved in your offer? Explore the future and develop your vision. Watch the video and scroll on to discover how you can reach them.
Data-driven approach
Share insights derived from your audience data with your team, and put your audience at the centre of your organisation. A data-driven approach helps you to determine who your current target group is, how you can better serve this group, and where new target groups to connect with can be found. Read here what a data-driven approach is, why this is important, and what advantages it offers. We also offer some tips on what to take account of, as well as some practical examples as inspiration.
Digital cultural education
The creators of cultural educational materials are often the first link to the audience of the future. How can you make the most of this opportunity and make it part of your digital transformation strategy? Read all about it here!
Innovative work method
Digital transformation requires working innovatively and optimising your operational processes. Read here how you can do so and about the opportunities this offers. Start today, and be prepared for the future!