Cultuurshift: dé podcast over hoe cultuurprofessionals digitaal hun publiek blijven vinden, binden en boeien
DEN lanceert de eerste podcast over digitale transformatie voor cultuurprofessionals. Want in onze digitale wereld kan de cultuursector niet achterblijven. Hoe betrek je het publiek van de toekomst? Wat doen vooruitstrevende theaters, musea en poppodia nu al? En hoe creëer jij die verandering in jouw organisatie. Kortom: hoe maak je de cultuurshift?
Ben jij klaar voor de shift?
Digitale transformatie opent deuren naar nieuwe vormen van cultuur en creativiteit én een nieuw en groter publiek. Denk aan jongeren die de wereld al door hun telefoon beleven, maar ook aan ouderen of mensen met een beperking voor wie digitaal cultuur (opnieuw) toegankelijk maakt. Cultuurshift is de podcast voor cultuurprofessionals die klaar zijn voor de volgende stap.
“Voor ons is digitaal een kans om in een wereld te komen waarin wij niet te zien zijn.”
In 5 afleveringen wegwijs in digitale transformatie
In Cultuurshift interviewt Anic van Damme, bekend van NOS op 3 en RTL Z, experts én cultuurprofessionals die de omslag al hebben gemaakt. Luisteraar in 5 afleveringen mee naar inspirerende voorlopers en gedreven experts:
- Het publiek van de toekomst:
Peter Gorgels manager digital products Rijksmuseum & Mèlanie Bosveld Expert en marketingmanager (Kult & Ace en PACT) - Nieuwe creatie en beleving:
Jos Feijen Directeur Poppodium de Effenaar & Maaike Bleeker onderzoeksdirecteur en hoogleraar Media & performance studies - Wat is digitale transformatie?
Bert Mennings Directeur Limburgs Museum & Maaike Verberk Directeur DEN - Toegankelijkheid en inclusie:
Willemijn Maas Zakelijk directeur NDT & Marleen Hartjes Expert toegankelijkheid en inclusie - Impact denken, sturen en meten:
Heleen Rouw Directeur Cinekid & Marjelle Vermeulen Social impact onderzoeker
“Voor artiesten is het moeilijk een weg te vinden in de virtuele wereld. Er is een drempel om ermee aan de slag te gaan. Ze missen voorbeelden."
Beluister nu!
Cultuurshift is een podcastproductie van DEN, kennisinstituut cultuur & digitale transformatie, gemaakt in samenwerking met Microphone Media Podcast Agency.