Taskforce Publieksdata
Inzichten vanuit publieksdata
bieden volop kansen. Je kunt deze gegevens inzetten om je publiek centraal te
stellen én jouw organisatie voor te bereiden op het publiek van de toekomst.
Wie zijn publiek goed kent is wendbaar. Het zorgt ervoor dat je de inzichten in
handen hebt om op basis van kennis strategische keuzes te maken rondom
programmering en beleid. Met goede inzichten kun je bovendien het
verdienvermogen vergroten.
Maar hoe verzamel je data en op welke manier benut je vervolgens de kansen uit data-analyses? Welke data heb je nodig? Hoe pak je dit AVG-proof aan? Op publieksdata vind je inspiratie en tools om aan de slag te gaan!
Over Taskforce Publieksdata
Het programma publieksdata is bedoeld voor iedereen die zich binnen een culturele instelling bezighoudt (of bezig wil houden) met publieksdata en voor stedelijke en regionale organisaties die zich richten op cultuurparticipatie.
De Taskforce Samenwerkingsverband Publieksdata wordt gevormd door zeven instellingen uit het culturele veld, namelijk: Cineville, CJP, Digitaal Informatieplatform Podiumkunsten (DIP), Kunsten '92, Platform Acct, Rotterdam Festivals en onder leiding van DEN Kennisinstituut cultuur & digitale transformatie. De Taskforce wordt mede mogelijk gemaakt door het Ministerie van OCW en loopt t/m eind 2024.
Updates en nieuws
Updates en het laatste nieuws vanuit de Taskforce Samenwerkingsverband Publieksdata.
Aan de slag met publieksdata
Een verzameling artikelen en notities over (veilig) werken met publieksdata binnen de culturele sector.
Meer inspiratie
Kom meer te weten over het Culturele Doelgroepenmodel in de praktijk of laat je inspireren door kunstenaars en artiesten.