Een digitale strategie met maatschappelijke waarden
Digitaal is nodig om het publiek van de toekomst te vinden, binden en te boeien. Door digitaal onderdeel te maken van de strategie van je organisatie ben je weerbaar en wendbaar en sluit je aan bij de richtlijnen die gesteld zijn op beleidsniveau. Digitale innovaties dragen bij aan verschillende ambities, van maatschappelijke waarden - zoals toegankelijkheid - tot gezonde bedrijfsvoering. Hier vind je inspiratie en kansen over hoe je een toekomstbestendige digitale strategie ontwikkelt waar maatschappelijke waarden een onderdeel van uit maken. Lees over toegankelijkheid, duurzaamheid, jongere generaties en digitale veiligheid.
Een digitale strategie ontwikkelen
DEN helpt je verder in het maken van een digitale strategie. Verdiep je verder met de DEN Academie en lees waarom een digitale strategie van meerwaarde is binnen je organisatie.
Het belang van een digitale strategie
Workshop digitale strategie: hier begin je!
Met jou en jouw collega’s duiken we in digitale transformatie en wat dit voor jouw organisatie kan betekenen. Zo bouwen we samen een basis waarop jullie een digitale strategie verder kunnen uitrollen.
Op aanvraag
E-learning - Digitale strategie: hier begin je
De e-learning ‘Digitale strategie: hier begin je’ geeft je de kennis, de structuur en het vertrouwen om jouw digitale transformatie op te starten. Binnen zeven weken heb je een helder plan om mee aan de slag te gaan.
DEN + TwynstraGudde = training Digitale strategie voor culturele organisaties
Digitaal toegankelijk en inclusief
Toegankelijkheid en inclusie staan hoog op de agenda. Digitaal biedt fantastische kansen om hier de volgende stap in te zetten. Want digitaal aanbod met aandacht voor inclusie maakt cultuur toegankelijk voor een breder publiek.
Duurzaamheid als onderdeel van digitaal denken
Digitalisering is nodig, maar heeft wel een impact op het milieu. De digitale transformatie en duurzaamheidstransitie hangen met elkaar samen en worden daarom wel aangeduid als Twin transition. Ga groen de digitale toekomst tegemoet door je digitale activiteiten zo duurzaam mogelijk in te richten én door digitale mogelijkheden in te zetten voor verduurzaming. Lees hier hoe je je bestaande voetafdruk verkleint en waar je rekening mee moet houden in je digitale strategie.
Innovatie en vaardigheden
Een bloeiende sector vraagt in een digitale wereld om nieuw talent en andere vaardigheden. Dit betekent dat ook je bedrijfsvoering verandert. Lees hieronder over de benodigde vaardigheden, innovatieve werkwijzen en het nut van samenwerken.
Cyber security: noodzaak voor een veilige sector
Digitale transformatie biedt grote kansen voor publieksbereik, nieuwe kunstvormen en mooie ontwikkelingen. Maar, het levert ook een veiligheidsvraagstuk op. Digitalisering leidt tot een steeds grotere hoeveelheid online opgeslagen gegevens. Bijvoorbeeld publieksdata, persoonsgegevens van medewerkers en collectiedata. Hierdoor ontstaat een hoger risico op cybercriminaliteit met ver strekkende gevolgen, zowel financieel als in dienstverlening. DEN doet onderzoek naar cyber security in de culturele sector en vraagt aandacht voor dit thema.
Jonge generaties
Leer het publiek van de toekomst kennen. Van hun belevingswereld tot de veranderingen in gedrag ten opzicht van het huidige publiek. Lees hier hoe je inspeelt op trends en ontwikkelingen zodat je voorbereid bent op de toekomst.